Thursday 2 August 2007

Transformers.

Igår var jag och såg transformers på bio.

Jag blev glatt överraskad trots att alla hade höjt mina förväntningar.
Jag gillar inte att gå till en bio och tänka "jag kommer nog älska denna filmen, alla säger att den är bra, särskilt de som har liknande film smak som mig"´

Tänker jag så blir jag oftast besviken.

Men Transformers var verkligen frän att se på bio!
Med alla maffiga ljud och detaljer som verkligen bör upplevas på bio duk.

Men för att komma med lite kritik så är det ju det amerikanska.
Jag blir trött på alla små scener där kärleken spelar roll.

Nu tar jag bara ett exempel, En man eller kvinna ska iväg och rädda människor/världen/staden eller whatever, men ÄNDÅ så finns det självklart tid till att stanna upp, få tårar i ögonen då deras kärlek kläcker en kommentar som:

"If.. If i wont see you again, i just want to say.. You will always be in my heart"
Varpå hjälten och kärleken stirrar in i ögonen, *närbild* för att sen antingen springa och man får se hur deras händer glider ifrån varandra och kärleken står kvarm ed utsträckt arm.

Eller.
Hjälten tar tag i kärleken och kysser henne/honom innan han mer eller mindre kastar sig iväg.

Och jag måste ju säga att det är ju helt otroligt hur kvinnornas smink sitter lika snyggt torts kärnvapen destruktion/våldsamma explosioner/vatten explosion.

Jag vill veta vad de använder för smink som säkerligen skulle överleva vilken katastrof som helst.
Särskilt sömn.

No comments: