Monday 30 July 2007

Italienarna!

Som nämnts tidigare så finns det människor av många kulturer på vårat företag.
Bland anrda så sitter SCAN teamet intill italienska teamet på jobbet.

Jag gillar dem till viss del, de har roligt, de sprider skratt till varandra och har så ofta med sig mat och fika som de bjuder runt till varandra.

Även om det ibland blir lite väl högljutt så vill jag inte klaga, jag tycker det är bättre än att de sitter där som små tysta troll och ser sura ut.

Men det finns nackdelar.
De tar för sig lite.
Jag drar inte alla över en kant, mensom tex att de inte ger rum om man möter dem, man måste helt enkelt vara den som flyttar på sig för de gör det inte.

Så har vi den jag kallar "Galna italienaren" ett par gånger minst har hon rusat ut och gråtit.
Ingen vet varför.
Om hon inte får raseriutbrott så ser man henne ute vid kaffe automaten gråta eller hör henne inne på toan.

För att då komma över till nästa sak.
Vi har 4 bås inne på toaletten, så man hör och luktar allt.
Något jag märkt är att speciellt två av italienskorna inte spolar toaletten.
Kalla mig bortskämd, men jag tycker inte om att komma in och se gult vatten och papper där jag ska sätta mig.
Usch.

En av dem tycker jag defenetivt inte om.
Hon sitter ofta på morgonen och kollar på något på Youtube och har inte i hörlurar utan sitter så alla hör, och det är dessutom löjligt hög volym.

Om hon gör det efter klockan 08.00 så säger jag till henne. Då börjar vi jobba och då vill man inte ha sånt i bakgrunden, jag är defenetivt inte den enda som ogillar detta.

De är dock ganska intressanta att "bevaka". De är så olika från oss nord-bor.

No comments: